Waktu Latihan

Gelanggang Naga Rantau - UMP

Gambang : Selasa dan Khamis (Blok W)

Pekan : Selasa dan Rabu (Pusat Aktiviti Pelajar)

Masa : 9:00 malam

Jelajah Gayong UMP menawan Paris,France

Setelah sekian lama gayong ump menjejakkan kaki di bumi pahang ini, banyak aktiviti dan segala cabaran telah ditempuh dan dihadapi. Selama 4 tahun gayong menduduki Universiti Malaysia Pahang, Pssgmump telah mencapai satu tahap international dimana gayong ump telah dijemput untuk mengadakan kursus dan latihan bersama Association France Silat Seni Gayong.

4 orang anak gayong dari ump dan 2 dari negeri pahang telah dipilih untuk mewakili UMP ke france. Anak-anak gayong yang telah dijemput ialah :

1) Cikgu Shaiful Hakim
2) Cikgu Mohd Zaki
3) Cikgu Khairul Anwar
4) Cikgu Khairul Afrizal
5) Mohd Ihsan
6) Mohd Haziq

Segala keperitahn dan kesusahan sepanjang perjalanan dari bumi Malaysia hingga ke Perancis dapat dilalui dengan jayanya. Semoga aktiviti seperti ini akan dilakukan setiap tahun dengan menghantar wakil yang lain pula..Sedikit gambar sebagai pembakar semangat anak2 gayong ump.

di KLIA bersama cikgu Jaimin dan cikgu Intan


Transit di Dubai buat sementara waktu selepas 6 jam terbang

Makanan dalam flight Emirates


Tiba di france setelah 14 jam penerbangan


Persembahan pembukaan Cikgu Haziq dan Cikgu Anuar

Terdapat beberapa kesukaran disana oleh kerana suhu yang agak sejuk dan juga kesukaran berkomunikasi. Tetapi sapa sangka, hubungan anak gayong walaupon berlainan bangsa,agama, kebudayaan dan benua, tetapi kami dilayan dengan penuh hormat dan sangat baik..Terima kasih kepada anak2 gayong france..Merci beaucoup..

2 comments:

Anonymous said...

bdk kcik pn de gk,,,mtx2 la dia akn join blew bsar t

pssgmump said...

insya'allah..:)